[SOLVED]jeszcze raz: save.dat

Witamy!
Post Reply
User avatar
XmnemoniC
Contributor
Contributor
Posts: 45
Joined: 28 Jul 2011, 05:44
Location: Sosnowiec, POLAND

[SOLVED]jeszcze raz: save.dat

Post#1 by XmnemoniC » 01 Aug 2011, 10:05

Przeczytalem http://porteus.org/forum/viewtopic.php?f=81&t=706 i wydawalo mi sie ze nie bedzie problemu z utworzeniem pliku save.dat i zmiana pliku porteus.cfg. A jednak.

-Drzewo katalogu do Porteusa mam takie: /mnt/sdb/multiboot/porteus/ i tutaj sa katalogi /boot/ i /Porteus/.
-Plik save.dat zapisuje ww miejscu czyli /mnt/sdb/multiboot/porteus/.
-Zmieniam plik porteus.cfg dodajac na koncu linii APPEND: changes=/mnt/sdb/multiboot/porteus/save.dat
dodam ze dodaje tylko przy sekcji LABEL xconf i LABEL lxde.
-zapisuje zmiany
-restartuje system
.......i ponownie startuje mi jako fresh :wall:

Dodam, ze probowalem juz zapisywac save.dat w roznych miejscach i z roznymi nazwami i nadal jakos nic :cry:

Myslalem ze dam rade ale jednak musze Was prosic o pomoc. Wybaczcie ale jestem naprawde poczatkujacy w Linuxie. Na stare lata :) dopiero ucze sie angielskiego wiec moje wypowiedzi w tym jezyku beda skromne poki co na razie bede pisal po polsku (przez to admina chyba zamecze :D )
Last edited by XmnemoniC on 06 Sep 2011, 17:25, edited 1 time in total.
Impossible does not exist!!

User avatar
fanthom
Site Admin
Site Admin
Posts: 4620
Joined: 28 Dec 2010, 02:42
Distribution: Porteus Kiosk
Location: Poland, currently - Cork, IE
Contact:

Re: jeszcze raz: save.dat

Post#2 by fanthom » 01 Aug 2011, 11:12

hej,
jestes pewien ze wlasciwa sciezka to /mnt/sdb a nie na przyklad /mnt/sdb1? pokaz mi wynik komendy 'blkid'.

(przez to admina chyba zamecze :D )
spoko - wielu juz probowalo i jakos sie trzymam :wink:
Please add [Solved] to your thread title if the solution was found.

User avatar
XmnemoniC
Contributor
Contributor
Posts: 45
Joined: 28 Jul 2011, 05:44
Location: Sosnowiec, POLAND

Re: jeszcze raz: save.dat

Post#3 by XmnemoniC » 01 Aug 2011, 12:45

wynik 'blkid' jest taki:

Code: Select all

bash-4.1# blkid
/dev/loop0: TYPE="squashfs" 
/dev/loop1: TYPE="squashfs" 
/dev/loop2: TYPE="squashfs" 
/dev/loop3: TYPE="squashfs" 
/dev/loop4: TYPE="squashfs" 
/dev/loop5: TYPE="squashfs" 
/dev/loop6: TYPE="squashfs" 
/dev/loop7: TYPE="squashfs" 
/dev/sda1: LABEL="WinRE" UUID="B4E8D447E8D4098E" TYPE="ntfs" 
/dev/sda2: LABEL="Vista" UUID="ECBCD76ABCD72E38" TYPE="ntfs" 
/dev/sda3: LABEL="Data" UUID="5A98DAA898DA8245" TYPE="ntfs" 
/dev/loop8: TYPE="squashfs" 
/dev/sdb: LABEL="MULTIBOOT" UUID="000F-D670" TYPE="vfat" 
/dev/loop9: TYPE="squashfs" 
/dev/loop10: TYPE="squashfs" 
/dev/loop11: TYPE="squashfs" 
/dev/loop12: TYPE="squashfs" 
bash-4.1# 
Impossible does not exist!!

crashman
Contributor
Contributor
Posts: 118
Joined: 28 Dec 2010, 17:03
Location: Poland

Re: jeszcze raz: save.dat

Post#4 by crashman » 01 Aug 2011, 14:44

@Xmnemonic

A spróbuj ustawić taką ścieżkę:
changes=/mnt/sdb/multiboot/save.dat
Wybaczcie ale jestem naprawde poczatkujacy w Linuxie. Na stare lata :) dopiero ucze sie angielskiego
hehe ja też ledwo co dukam po angielsku i młodzikiem też nie jestem ale mam za to dużą frajdę z Porteusa :Yahoo!:

User avatar
XmnemoniC
Contributor
Contributor
Posts: 45
Joined: 28 Jul 2011, 05:44
Location: Sosnowiec, POLAND

Re: jeszcze raz: save.dat

Post#5 by XmnemoniC » 01 Aug 2011, 15:31

@crashman
próbowałem Twojej porady ale też nic.
Wciskałem już save.dat w rózne miejsca i nawet zmieniałem nazwy na inne i nic.
:(
Impossible does not exist!!

User avatar
fanthom
Site Admin
Site Admin
Posts: 4620
Joined: 28 Dec 2010, 02:42
Distribution: Porteus Kiosk
Location: Poland, currently - Cork, IE
Contact:

Re: jeszcze raz: save.dat

Post#6 by fanthom » 01 Aug 2011, 16:32

@XmnemoniC
wlasnie sprawdzilem w virtual boxie i u mnie hula z /dev/sda (sformatowalem caly dysk bez tworzenia partycji):

Code: Select all

# Recognized devices:
/dev/sr0: LABEL="Porteus" TYPE="iso9660" 
/dev/sda: UUID="F435-7A9F" TYPE="vfat" 

# Porteus boot device:
sr0

# Porteus data found in:
/mnt/sr0/porteus

# Changes are stored in:
/mnt/sda/0.dat
podejrzewam ze save.dat zostal utworzony nieprawidlowo. sproboj zamontowac go z palca:

Code: Select all

mkdir /tmp/test
mount /mnt/sdb/multiboot/save.dat /tmp/test
i teraz odpal 'df -h' albo 'mount' rzeby sprawdzic czy zostanie wyswietlony.
jesli tak to sproboj jeszcze tego cheatcodu z UUID zamiast /dev/sdb:

Code: Select all

changes=UUID:000F-D670/multiboot/save.dat
powodzenia
Please add [Solved] to your thread title if the solution was found.

User avatar
XmnemoniC
Contributor
Contributor
Posts: 45
Joined: 28 Jul 2011, 05:44
Location: Sosnowiec, POLAND

Re: jeszcze raz: save.dat

Post#7 by XmnemoniC » 03 Aug 2011, 09:08

@fanthom
Dzieki sprawdzę jak bedę miał chwilę :)
Impossible does not exist!!

User avatar
XmnemoniC
Contributor
Contributor
Posts: 45
Joined: 28 Jul 2011, 05:44
Location: Sosnowiec, POLAND

Re: jeszcze raz: save.dat

Post#8 by XmnemoniC » 18 Aug 2011, 18:03

Cześć wszystkim,
wiem, że troszkę czasu minęło ale miałem urwanie d.... w pracy przed wyjazdem na urlop :%) W poniedziałek czeka na mnie słoneczna Espania ale jak tylko wrócę na początku września to zaraz zabieram się za Porteusa w mojej komórce :)
Wszystkim życzę również udanego wypoczynku (kto nie był) oraz radości z pracy (kto był już na urlopie).
:) Pozdrawiam Admina i wszystkich bywalców forum.Porteusa
Do usłyszenia!!!
Impossible does not exist!!

User avatar
XmnemoniC
Contributor
Contributor
Posts: 45
Joined: 28 Jul 2011, 05:44
Location: Sosnowiec, POLAND

Re: jeszcze raz: save.dat

Post#9 by XmnemoniC » 06 Sep 2011, 16:54

Cześć.
Już po urlopie i z nowymi pomysłami przystapiłem do "walki" z plikiem save.dat. Po sprawdzeniu propozycji Admina (niestety nie zadzałały :o ) zacząłem kombinować. Zastanowiło mnie czy przypadkiem nie jest to zwykły błąd w sztuce. Przeglądałem pliki na karcie, na której mam Porteusa i........ olśnienie: przecież ja Porteusa mam razem ze Slaxem i TinyCoreLinuxem a wszystko zainstalowane za pomocą YUMI!! A YUMI tworzy własny plik konfiguracyjny razem z menu i podmenu. Więc szukałem i znalazłem, podmieniłem ścieżkę.....odpaliłem jeszcze raz i :Yahoo!: :Yahoo!: :Yahoo!: WESZŁO :lol: :lol: :lol:
Więc już wszystko OK Sprawa zamknięta i rozwiązana.
Aaaa i sorrki, że nie wspomniałem o tym YUMI na początku-sypię głowę popiołem.
Dzięki za trud :)

p.s. Admin będzie uprzejmy sprostować jeśli coś namieszałem w moim rozwiązaniu :D
Impossible does not exist!!

User avatar
fanthom
Site Admin
Site Admin
Posts: 4620
Joined: 28 Dec 2010, 02:42
Distribution: Porteus Kiosk
Location: Poland, currently - Cork, IE
Contact:

Re: jeszcze raz: save.dat

Post#10 by fanthom » 06 Sep 2011, 16:59

hmmmm... - nie wiem dokladnie co zrobiles wiec nie za bardzo moge nic sprostowac, ale najwazniejsze ze dziala :)

dodaj [SOLVED] do tytulu watku jesli mozesz :)

pozdrawiam
Please add [Solved] to your thread title if the solution was found.

Post Reply